Monday, January 24, 2011

Bonda + Demam

22 Jan 2011 - 23 Jan 2011


Aku demam.....
malam jumaat pulang umah bonda elok je...
tetibe hari sabtu aku demam..
mama ingt aku saje nk tido seharian rupenye bila dia sentuh badan baru dia sedar yg aku ni demam..
lidah xmampu nk berkata2...
mata xmampu dicelik kn..hanya mampu isyarat nafas..
"wahh!!gile mcm dah tenat sgt dah ni.."
hahahahha...


Mama jaga aku mcm baby la wey!!!
makan bersuap....
lap kn badan...
aku xpayah g hospital tp aku dah dpt layanan 1st class..
mekaseh mama..
ni la pengorbanan seorg ibu..
mara mcm ne dia kt kite tp HATI dia sangat sayang kat kita..


hari ahad aku dah leh bangun tp jalan pon mcm org mabuk..
mama cakap lau xlarat nk keje esok xpayah g..
tp aku diam je sbb aku fikir aku ada byk keje..
tetibe aku berlakon gagah depan mama yg konon2 aku mcm dah sihat..
tp sebenarnya x pon..
Tuhan je yg tau time 2..
mama perasan aku berlakon..
mama ckp..."setiap langkah kamo 2 mama tau kamo sakit..jgn nk try berlakon..mama hidup dah lama"
hohoohho..kantoi disitu...
tiap aturan ubat yg mama bg aku telan je..
nk sihat punye pasal..
huhuu...


Mengalir air mata aku..
tgk mama sungguh2 jaga aku..
tapi mama tak perasan...
aku tak nak dia tahu..
aku tak dapat bayangkan kalau mama tak ada satu hari nanti...


Ya Allah...
Panjangkan umur Ibuku..
berikan lah dia kesihatan...
berkati kehidupannya..tempatkan la dia bersama-sama org yang beriman & permudahkan lah kehidupannya...
Murahkan lah rezekinya..
Amin...Ya Rabbal Allamin....

No comments:

Post a Comment